Címlap Program Íme, a Pécsi ...

Íme, a Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó szombati programkínálata!

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Még mindig lehet jegyet vásárolni a szeptember 21-ig zajló, XV. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó programjaira. Mutatjuk, szombaton milyen programok közül válogathatunk!

JEGYET ITT VÁSÁROLHAT!

19:00 | Pécsi Nemzeti Színház Nagyszínház, Kulcsár Noémi Tellabor | GG Tánc Eger Vihar | Beethoven V.

1. rész: Kulcsár Noémi Tellabor: Vihar

Egy viharos éjjelen különös alakok gyűlnek össze az elvarázsolt szigeten. Egy bölcs, magányos öreg férfi, egy gyönyörűszép, tiszta lány, egy romlott, alávaló gazember és egy könnyedléptű szellem. Ez volna Prospero? Emez Miranda? Hol van a sötét Caliban? Na és Ariel? A Kulcsár Noémi Tellabor társulat táncosai a mozgás és a tánc nyelvén gondolják újra és tovább Shakespeare művészi számvetését, amely egyszerre a színpadtól való búcsú és annak örök éltetése.

Kulcsár Noémi Harangozó-díjas koreográfus a Macbeth, a Szentivánéji álom és a Sok hűhó semmiért után ezúttal William Shakespeare kései remekműve nyomán készít adaptációt. Az előadás álomszerű világában egyszerre ég a lemondás és a bosszú érzése, és fénylik a fiatal szerelem reménye, miközben nem tudni, hol kezdődik a tánc és a mozdulat, vagy hol végződik a zene. Az új táncszínházibemutatóban pedig nemcsak kortársainkat ismerhetjük fel, hanem önmagunkat is.

Táncolják: PROSPERO: Csere Zoltán CALIBAN: Túri Lajos Péter ANTONIO: Deák Kristóf ALONSO: Kovács Mátyás FERNANDO: Engelmann András MIRANDA: Hajszán Kitti SYCORAX: Bányai Mirjam ARIEL: Horváth Attila

Dramaturg: Cseh Dávid
Jelmeztervező: Bati Nikolett
Látvány: Kulcsár Noémi, Csere Zoltán
Zene: Szabó Sipos Ágoston
Koreográfus: Kulcsár Noémi Harangozó-díjas

2. rész: GG Tánc Eger: Beethoven V.

Ahogyan Tom Service megfogalmazza a Guardian hasábjain megjelent cikkében: „Íme a mű kezdete. Beethoven V. szimfóniájának kezdő hangjaiban a sors pörölycsapásai hangzanak fel, ám lehet e négy hangot a citromsármány énekeként, háborús idők győzelmi himnuszaként, vagy akár egy Cherubini korál variációjaként. Beethoven eme művének első négy hangját rengetegféleképpen érzékelték, értelmezték és magyarázták. Személy szerint már évek óta szerettem volna koreográfiát készíteni erre a zeneműre, de eddig nem volt világos számomra a valódi üzenete. Nemcsak a világszerte ismert első tételére gondolok, de a további három, kevésbé népszerű, de szintén hihetetlenül erős tételére is. Ebben az évben ünnepeljük Beethoven születésének 250. évfordulóját, és napjainkban hasonlóan forradalmi időket élünk, mint a mester, amikor ezt a darabot 1804 és 08 között megalkotta. Jelen korunknak az ad reménységet, hogy a fény győzedelmeskedik a sötétség felett. Ez a korszellem késztet arra, hogy a GG Tánc Eger számára készítendő új művemmel is kifejezzem az életbe vetett hitemet. Egy olyan darab született, amelyet hatalmas szeretettel készítettünk a tánc és a színpadi előadóművészet iránt, valamint a munkát azok a főbb elemek jellemezték, mint a kockázat és nyitottság mindkét fél részéről, hogy valami újat, mást próbáljon ki.

Táncolják: Emődi Attila, Gioele del Santo, Kelemen Dorottya, Martina Tizzi, Novák Laura, Plita Márk, Fodor Sára, Forczek Janka

Játékmester: Topolánszky Tamás
Zene: Ludwig Van Beethoven
Koreográfus asszisztensek: Kelemen Dorottya, Emődi Attila, María Kuhmichel, Sergio Villalba, Candela Rodríguez, Mauro Cacciatore, Lihuén Fiorotto
Koreográfus: Roberto Galvan

20:00 | A szünetben, a Pécsi Nemzeti Színház előcsarnokában: Lőrinszky/Lőrinc Itt és Most

Adott a tér, az alkalom, egy nagybőgő teste – meg a nagybőgősé -, egy táncosnőé, de a nézőké is, jelenlétük által. Minden más a pillanat műve.

Lőrinc Katalin klasszikus balett végzettséggel Brüsszelbe indul, hogy a modern táncművészet felé orientálódjon. Itt Maurice Béjart Stúdiójában, majd Londonban tanul, 3 évig a svéd Cullberg Balett szólistája, 3 évig a Pécsi Balett, majd ismét 3 évig a Tanztheater Wien tagja. A kilencvenes évektől nemzetközi táncpedagógiai, valamint elméleti tevékenységbe kezd, a 2000-es évektől ezek mellett itthon visszatér a színpadra, a legkülönböző műfajú független produkciókban. Zene alapú improvizációval 2011 óta foglalkozik rendszeresen. Lőrinszky Attilával, a bőgő hazai nagymesterével 2012 őszén hozta össze a véletlen. Játékaik során (fesztiválokon, múzeumban, kávéházban, színházban, iskolában) nem is tudni, ki kezdi: a tér inspirálja a mozgást, a mozgás a zenét, vagy a zene a mozgást, – egy biztos: a pillanat dönt.

Előadják: Lőrinc Katalin (tánc) és Lőrinszky Attila (nagybőgő)

Részletek a www.tanctalalkozo.hu oldalon.

A jelenleg érvényben lévő rendelkezések szerint az előadások védettségi igazolvány nélkül is látogathatóak és maszk viselése sem kötelező! Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.