Tavaly október elején kezdődött meg a német ThyssenKrupp pécsi gyárépítése a Déli Ipari Parkban. A munkálatok az óta sem álltak meg, a B Build & Trade-nek köszönhetően a parkolók kialakítása, illetve az út- és közműépítés is befejeződött az ipari parki területen.
A ThyssenKrupp egy német autóipari óriáscég, világszerte 16 telephelyen dolgoznak olyan modern technológiai megoldások fejlesztésén, amelyek a járművek biztonságosabb közlekedését segítik elő. Egy másfél éves tárgyalást követően a cég úgy döntött, hogy Pécset építik meg az új gyárukat, ahol különféle alkatrészek gyártásába fognak belekezdeni, legfőképpen vezérműtengely- és elektromotor alkatrészeken lesz a hangsúly.
A tárgyalást annak idején még az előző városvezetés kezdte meg, és mintegy másfél éves tárgyalás előzte meg a megegyezést a német óriáscéggel. Páva Zsolt a tavalyi eseményen úgy fogalmazott:
Megérte, fejlett technológia érkezik Pécsre, olyan, amihez komoly tudásbázis szükséges.
Egyébként hatalmas, 17.4 milliárd forint értékű beruházásról van szó, mely legalább 200 új munkahelyet fog jelenteni a város számára.
A ThyssenKrupp a tavalyi munkálatok megkezdésénél elmondta, hogy fontos szerepet szánnak a pécsi gyárnak és hosszú távra terveznek vele. Maga a gyár ittléte mindezek mellett a szakképzési rendszer fejlesztésében is fontos szerepet játszhat.
Az építkezés most új fázisba lépett, hisz nem olyan rég fejeződött be a Pécs Dél Ipari Parkjának infrastrukturális fejlesztése a B Build & Trade Kft. által, amelyet a ThyssenKrupp leendő autóalkatrész gyárához kapcsolódóan építettek. A kivitelezéstől kezdve, a pótmunkálatokkal együttvéve mindezt 950 millió forintból sikerült megvalósítani – közölte a Magyar Építők.
Mint írják, a munkálatok közepette számos kihívással kellett megbirkóznia a kivitelező cégnek, a földmunkálatokat nagyon változó és leginkább rossz időjárási körülmények között kellett véghezvinni, illetve volt egy fajsúlyosabb probléma is, a projekt újratervezést és tervmódosítást igényelt.
Az esőzés okozta sár miatt arra megfelelő járműveket kellett bérelni és talajvíz is nehézségeket okozott a megvalósítás során. A tervmódosítás következtében 157 ezer köbméternyi földmunkát pótmunkaként kellett elvégezni és a parkolók kialakításánál a terepszint is külön tervezést igényelt.