Százmillió forintnál is több működési támogatásból, vagyis közpénzből tud csak életben maradni az önkormányzat – balról, jobbról rendszeresen kritikával illetett – médiája, és az önkormányzat különféle cégei is tolják a milliókat a városi kiadványt működtető társaságba.
Az utóbbi időben feltűnően birtokba vette a Pécsi Hírek hátsó oldalát az úgynevezett Pécs Jövője Egyesület, amely a polgármester és a „frakciószövetség” nevében tolja az egész oldalas propagandát reklámokat.
Amint azt a Pécs Aktuál megbízható forrásból megtudta, csak idén
21 darab egészoldalas érzékenyítésre hirdetésre kell felkészülnie a pécsi olvasóknak,
ennyit kötött le ugyanis az egyesület 2023. január és december 31. között.
Egy ilyen egészoldalas hirdetés nem olcsó, az önkormányzati lap nettó 600 ezer forintért kínálja ezt a lehetőséget.
A Pécs Jövője Egyesület azonban nem nettó 600 ezer forintot, hanem csak 290 ezret kell, hogy fizessen hirdetésenként, ugyanis mennyiségi kedvezményt kaptak, így gyakorlatilag fele árat kell fizetniük.
Értesüléseinket a Pécsi Kommunikációs Központ megerősítette,
Bodnár Imre egyesülete nettó 12,6 millió forint helyett idén nettó 6 millióért hirdethet az önkormányzati újságban.
A hirdetési piacon egyébként az úgynevezett mennyiségi kedvezmény bevett gyakorlat, sőt ennél nagyobb, akár 70-80%-os egyedi kedvezmények, megegyezések is előfordulhatnak. Az is igaz ugyanakkor, hogy a politikai hirdetésekre felárat szoktak számítani, kampányban pedig kötelező teljes áron vásárolnia a reklámokat a pártoknak, vagy azoknak a szervezeteknek, amelyek elindulnak a választásokon. Természetesen létezik ez alól is kiskapu: a különféle civil szervezetek (például a CÖF, vagy a Pécs Jövője Egyesület) hirdetései, amelyek a nyilvánvaló politikai tartalom ellenére más kategóriába esnek.
A terminátor
A Pécs Jövője elnöke az a Bodnár Imre ügyvéd egyébként, akit Péterffy Attila elszámoltató terminátornak is nevezett már. Egyelőre azonban finoman szólva is csak döcög az „elszámoltatás”, pedig nem kevés közpénzbe került az átvilágítás művelete – az ellenzék szerint ez a pécsieknek akár százmillió forintjába is fájhat már.
Mindig csak a baj van vele
Érdemes tudni azt is, hogy az önkormányzati média minden városvezetés alatt szinte folyamatosan célkeresztben van. A mindenkori ellenzék ugyanis sosem elégedett a print vagy online önkormányzati kiadványokkal, mindig felülreprezentáltnak érzik a városvezetés megjelenését, és kevésnek a sajátjukat, ezért leginkább bezáratnák az egészet. A mindenkori városvezetés szerint viszont ilyen kiegyensúlyozott, olcsó és professzionális még sosem volt a médiacsoport működése, mint éppen az ő regnálásuk alatt. Ez most sincs másként!
A városi médiacéget vezetni sem nevezhető a legkényelmesebb álommelónak, a cégvezetőnek ugyanis hol a saját tulajdonosaival kell megküzdenie, hogy életben tartsa a lapot a hülyébbnél hülyébb ötletek, kérések és kitalációk ellenére, egyébként is kritikus és érzékeny piaci viszonyok között; hol pedig a kekeckedő ellenzéket kell lecsillapítania, vagy legalább mérsékelni az általuk okozott károkat.