Nóra, Lili

Pécs Aktuál fiók

Jelentkezzen be Pécs Aktuál fiókjába, vagy hozzon lére felhasználói fiókot oldalunkon.

Regisztráció

Pécs Aktuál hírlevél

Iratkozzon fel a Pécs Aktuál hirlevelére. Összegyűjtjük Önnek a legaktuálisabb történéseket, a legérdekesebb közéleti cikkeket és elküldjük e-mail címére.

Nagyon nincs képben a pécsi cégek főátvilágítója többek szerint

Vagy szándékosan csúsztatott Bodnár Imre, ami a rosszabbik verzió

Kezdés
Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Számtalan hibától hemzsegő nyilatkozatot adott Bodnár Imre a Népszavának a ZsÖK-kel kapcsolatban - mondja Vincze Balázs, a cég korábbi vezetője, akit most nyilvánosan is megvádolt lényegében a polgármester "főátvilágítója". A rosszabbik verzió, hogy szándékosan csúsztatott az ügyvéd, de ezt nem tudjuk elképzelni róla.

Hirdetés

“A semmibe elhirdetett kétszázmillió Pécsen” címmel írt cikket a Népszava, amiben azt írják, hogy “hűtlen kezelés gyanújával feljelentést tettek: az ellenzéki városvezetés szerint felesleges reklámra herdálta a pénzt a önkormányzat kulturális cége a fideszes években”.

A lapnak nyilatkozik Bodnár Imre, a polgármester főátvilágítója is, aki megpróbálja alátámasztani, hogy valami nem volt rendben a cégnél.

Az ügyvéd szerint “az évente 2,4 milliárd forintból gazdálkodó örökségkezelő a programjait a kormánypártok tömegkommunikációs holdudvarához tartozó P1 Médiacsoport segítségével kívánta népszerűsíteni. A reklámok 90 százalékát a P1 Rádió Kft. által működtetett Pécs FM osztotta meg a közönséggel, csakhogy ez a megoldás nem hatékony” – szerinte. “Ezért az átvilágítók a P1-re bízott rádióreklámok javát elherdált pénznek gondolják” – írja a lap.

Hogy a vitatott reklámok összességében mennyit hoztak a ZSÖK-nek, azt nehéz megállapítani – vélekedik a Népszavában Bodnár. A statisztikák szerint 2018-ban 358 ezer, 2019-ben pedig 351 ezer fizető látogatója volt a ZSÖK rendezvényeinek és tárlatainak, vagyis a számok nem támasztják alá a reklámozás említett módjának eredményességét – magyarázta az ügyvéd.

Szinte egy szó sem igaz ebből

– Mindezekből gyakorlatilag alig igaz bármi is – közölte lapunkkal Vincze Balázs, akit megkerestünk Bodnár kijelentései miatt, hogy véleményezze azokat. Vincze szerint jól tippelt tegnap lapunknak, amikor azt mondta, elterelésre készülhet a városvezetés, amiért korrupciós ügybe keveredtek.

– A ZsÖK-kel nagyon nincs képben az ügyvéd, ez teljesen világos Bodnár Imre szavaiból – magyarázta Vincze, aki szerint lehetne ugyan számháborúzni, de nem sok értelme van. – Az ügyvéd elfelejtette közölni, vagy inkább fogalma sem volt arról, hogy a ZsÖK adott otthont a PEN-nek 2018-ban. Ez olyan 18-20 ezer körüli fizető látogatószámot jelentett. Ám 2019-ben már új és nagyobb helyszínen volt a PEN, vagyis ez értelemszerűen nem szerepelt nálunk. Viszont,

ha 2018-ban és 2019-ben levesszük a PEN számait, akkor az látszik, hogy 11-13 ezer fizető látogatóval emelkedett a szám. Ám nem ez a lényeg

– véli Vincze Balázs.

Szerinte ugyanis a bevétel az, ami sokkal inkáb kifejezi a gazdálkodás sikerességét, ebben pedig jelentőset erősödött a ZsÖK a vezetése alatt, mivel

2018-ban 717, míg 2019-ben 830 millió forint saját bevétele volt a cégnek.

Amikor pedig átvette a céget 2015-ben, akkor 500 millió forint körüli bevétele volt a ZsÖK-nek.

Máig él a reklámcég szerződése, amit Bodnár Imre lehúzott

Lapunk megtudta, hogy a Bodnár Imre által felemlegetett és lényegében megvádolt reklámcégnek ma is van érvényes szerződése a ZsÖK-nél és az önkormányzat, mint tulajdonos sem kezdeményezte ennek felbontását, vagy módosítását.

“A semmibe elhirdetett kétszázmillió” helyett a valóság az, hogy összesen nettó 53 millió 360 ezer forint értékű, ténylegesen teljesített hirdetésről van szó eddig, ennyit rendelt meg a ZsÖK összesen – közölte érdeklődésünkre Kardos Orsolya, a cég vezetője, aki azt mondja, az sem igaz, hogy “a reklámok 90 százalékát a P1 Rádió Kft. által működtetett Pécs FM osztotta meg a közönséggel…” Szerinte ugyanis

Pécs leghallgatottabb rádiójába csak az összes megrendelt reklám alig 34%-át közvetítették, a többi az RTL Klub-on, TV2-ben és országos rádióknál jelent meg sok más médium mellet.

Szintén nem igaz az ügyvédnek az az állítása sem – Kardos szerint, hogy “a P1 Media Group Zrt. értékesítené a ZSÖK-kel szerződött Pécs FM és Rádió1 Pécs reklámidejét…” , mert a valóság az, hogy a P1 Media Group Zrt. nem értékesíti a Pécs FM reklámidejét.

“Csak politikai botránykeltés a cél”

Az ügyvezető szerint teljesen világos, hogy csak politikai botránykeltés lehet Bodnár célja, szakmai indokai ugyanis tévesek és alaptalanok – véli Kardos Orsolya.

– Eddig már kétszer sározta be nyilvánosan a cégemet az ügyvéd, és a mögötte álló városvezetés, de egyszer sem reagáltam a vádaskodásra.

Az elmúlt 6 hónapban többször is kerestük Bodnár Imrét, hogy egyeztetni tudjunk vele, sőt akár a szerződés módosításáról is beszélhettünk volna, de semmilyen érdemi választ nem kaptunk tőle; azóta is él a szerződésünk a ZsÖK-el.

Ezt megértem egyébként, mert mi sokkal jobb, eredményesebb és olcsóbb képviseletet biztosítottunk a cégnek, mint ami előttünk volt – magyarázta Kardos.

Pert indíthatnak Bodnár és megbízói ellen?

A reklámcég vezetője szerint ürügyként használja a városvezetés a cégüket arra, hogy politikai botrányt tudjanak “előállítani”, és azt mondja, ennek meglesznek a jogi következményei is, nem hagyják annyiban az ügyet, mert

Bodnár és megbízói túlléptek egy “ízléses határt, ami még belefért volna a politikai nagyotmondások szokásos lózungjaiba”.

(Borítóképünk forrása: Bodnár Imre nyilvános fotója / Facebook)
Megosztás itt: facebook
Ajánlom a Facebookon

Hirdetés

Előző sztori

Az országos tisztifőorvos szerint a járvány első hulláma lecsengőben van

Következő sztori

Enyhülnek szombattól a Vásárcsarnok korlátozásai, nem lesz többé létszámstop

Legutóbbiak innen: Politika

bool(false)