A szombaton sorra kerülő Orfű-ralival kezdődik meg hivatalosan a magyarországi ralis idény, de az eseményen csak a Rally2 és a Rally3 kategória indulói versenyeznek, az élvonalba tartozó, vagyis a Rally1-es párosok tesztelésre használhatják a viadalt.
A Mercarius országos ralibajnokság első futamát, a Salgó-ralit jövő hétvégén rendezik majd Salgótarjánban és környékén, azonban az abszolút élmezőny tagjai közül többen is beneveztek az orfűi versenyre, hogy tesztelni tudják a technikát. Közülük is talán a legnagyobb név a 2020-ban kategóriagyőztes, 2019-ben a nyíregyházi Európa-bajnoki futamot megnyerő Turán Frigyes, aki az idén régi-új navigátorával, Farnadi Ágnessel vág neki a bajnokságnak.
– mondta Turán. A Shell Helix Ultra csapat versenyzője hozzátette, jó pályákon, két klasszikus mecseki gyorsaságin tesztelhetnek majd három körben, így ki tudják próbálni, milyen munkát végeztek az előző év vége óta a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautón.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, az utánpótlás szempontjából különösen fontos verseny az orfűi, mert a Rally2-ben és a Rally3-ban is sok tehetséges fiatal versenyzőpáros áll rajthoz, nekik pedig minden futamra szükségük van a fejlődéshez.
„Ugyanakkor a hazai élmezőny szempontjából is kiemelt jelentőségű ez az esemény, sokan ugyanis itt próbálják majd ki az új, vagy a téli szünetben tovább fejlesztett autójukat, esetleg az új navigátort, csapatot” – mondta az MNASZ elnöke, aki hozzátette, Orfűn mindig jó hangulatú, remek versenyeket sikerült rendezni, és biztos abban, hogy ez most sem lesz másképp.
Az Orfű-ralira a Rally2-es és a Rally3-as kategóriában is 46-46 páros nevezett be, előbbi géposztály indulóira 76 kilométernyi, utóbbiéra pedig 50 kilométernyi gyorsasági szakasz vár szombaton. Tesztelési szándékkal több mint 20 páros indul a bajnoki élmezőnyből, nekik szintén a 76 kilométeres versenytávot kell teljesíteniük.
(Borítókép: Northfoto)