Címlap Gasztro Ezúttal &#822...

Ezúttal „mellézabált” a Street Kitchen Pécsett?

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Hosszú ideje az egyik legnépszerűbb gasztroműsor, gasztroblog a Street Kitchen-é. Fördős Zé és kollégái nem csak szórakoztatóak, lazák és viccesek, de főzni is úgy tudnak, hogy csak na. Szóval igen jó választásnak tűnik, hogy a pécsi önkormányzat – vélhetően a Gazdaságfejlesztési Főosztályon keresztül – bevásárolta magát a műsorba.

Bár a videó leírásában az szerepel, hogy „a Street Kitchen tesztvideókban és a Felzabáltuk-sorozatban (ahogyan a portálon és a magazinjaikban megjelent étterembemutató cikkekben, valamint a magazinhoz mellékletként adott térképen) semmilyen étterem-szponzoráció nem szerepel, a policy része, hogy sem most, sem a jövőben nem fognak elfogadni ilyen megkereséseket. Az ezeken a felületeken megjelent éttermek és az azokról elhangzott vélemények kizárólag a szerkesztőség/a szereplő szubjektív véleményét tükrözik„. Ezzel szemben

már a videó legelején feltűnik pár másodpercre, hogy „fizetett promóció” van a műsorban, a „Pécs Nyitva” logo fölött, ami az önkormányzat szlogenje és programja.

Ennek az a célja hivatalosan, hogy felvirágoztassák a város turizmusát.

A Street Kitchen a közésségi oldalán is jelzi, hogy szponzorált tartalomról van szó:

Ha pedig ez sem lenne elég, akkor a műsor végén közlik is, hogy a támogató „Pécs városa” volt.

Ez a négy legjobb hely?

Az SK stábja négy helyen járt a városban: ez a Rokusch: (0:45), a Mandala Étterem: (8:00), a Mischler Cakes Kézműves Cukrászműhely: (13:45) és Piazza Del Grano: (19:00).

Ebből rögtön az első helyszín – a Rokusch kávézó – a pécsi önkormányzat Gazdaságfejlesztési Főosztályvezetőjének érdekeltségébe tartozik.

Szögezzük le viszont, hogy bár az „újhullámos” kávézó nem olcsó, de valóban kiváló! Az ott dolgozó csapat nagyon lelkes, értenek is ahhoz, amit csinálnak, a hely hangulata remek, és a kiszolgálás is ultrabarátságos, de nem tolakodóan. Ez többszöri, személyes tapasztalatunk is. Tehát a Rokusch-nak abszolút helye van/lenne egy gasztroműsorban, ami Pécs legjobb gastro-élményeit mutatná be. Az kérdéses persze, hogy ha a Gazdaságfejlesztési Főosztály találta ki, és rendelte meg, vagy szponzorálta meg a műsort közpénzből, akkor mennyire elegáns, vagy szerencsés az a véletlen, ha a főosztályvezető családi érdekeltségébe tartozó kávézó is szerepel benne. Mégpedig úgy, hogy a valamivel több mint 20 perces műsorban majdnem 8 percig a Rokusch a főszereplő.

Elégedetlenkedők

A kommentelők egy jó része egyébként nem igazán elégedett a műsor tartalmával. Többek szerint ugyanis a stáb benézte a helyeket, ezeknél vannak sokkal jobbak, eredetibbek a városban – mégha ez szubjektív is.

Kattintásra nagyítható!
Kattintásra nagyítható!

A Pécsről készült blogbejegyzést IDE KATTINTVA lehet elolvasni, ez pedig a teljes műsor, aki eddig nem látta volna:

Megpróbáljuk kideríteni, hogy pontosan milyen feltételekkel egyezett meg az önkormányzat a produkcióval, és mennyibe került a promóció. Ha sikerül, és kapunk válaszokat, arról beszámolunk.

UPDATE: Cikkünk megjelenése után a Street Kitchen megkereste szerkesztőségünket. Álláspontjukat változtatás nélkül közöljük!

Az írásból úgy tűnik, mintha ellentmondás lenne a Felzabáltuk sorozatban megjelenített helyek szponzorációjával kapcsolatos elveink (miszerint a vendéglátóhelyektől soha nem fogadunk el pénzt videóinkban vagy írott anyagainkban történő említésért, megjelenítésért) és a valóság között. Az írás olyan érzést kelt, mintha lebuktunk volna, pusztán mert a videóban és a Facebook postunkban is megjelenik a fizetett együttműködést jelző felirat. Ezeket a feliratokat természetesen mi magunk állítjuk be a fizetett tartalmainknál, jelen esetben azért, mert Pécs önkormányzatával működtünk együtt a “Pécs Nyitva” kampány keretein belül.

Szeretnénk jelezni, hogy az ilyen jellegű együttműködésekkel semmi problémánk, egy-két kivételt leszámítva az összes eddigi külföldi és magyarországi Felzabáltuk epizód szponzorált volt. Ezek a szponzorációk viszont soha nem a meglátogatott helyektől érkeznek,

a szponzoroknak pedig nincs beleszólásuk abba, hogy mely helyeket látogatjuk meg.

Szerkesztőségünk jelen esetben a “Pécs Nyitva” gasztronómiát és az újraindítást népszerűsítő oldalon található 34 együttműködő partner közül választotta ki a számukra szimpatikus helyeket, az önkormányzat vagy dolgozói részéről nem érkezett kérés egyik konkrét hely meglátogatásával kapcsolatban sem. Az pedig, hogy sok nézőnk más helyre ment volna, mást mutatott volna meg, egy teljesen normális jelenség, nekünk ezzel semmi bajunk – az ő véleményük pont annyira szubjektív, mint a sajátunk.