A magyar kormány a tervek szerint 83 milliárd forintos beruházás keretein belül fejlesztené az évekkel ezelőtt vásárolt trieszti kikötőt.
Újra van tengeri kikötője Magyarországnak – írtuk meg korábban, amikor kiderült, hogy lezárult az olaszországi Triesztben található kikötői terület és üzemeltetési koncesszió adásvétele, vagyis Magyarország saját tengerparttal rendelkezik.
Nagyjából azóta szinte semmi hír nem volt a kikötőről – mostanáig. A Trieste News arról írt a napokban, hogy
bemutatták az Adria Port-projektet, amelynek célja, hogy az egykori Aquila területét a magyarországi import-export logisztika multimodális platformjává alakítsa át.
A lap szerint a 2017 óta létező tervben az elkövetkező hónapokban tényleges lépésekre lehet számítani. Az elképzelés szerint a német, svájci, brit, holland és magyar beruházások révén a kikötő visszanyeri nemzetközi és európai jellegét, és a 2000-es évek első évtizedeinek stagnálását követően ismét áramolhatnak a beruházások.
Amint azt a szóvivő is írja, a hírek szerint a 200 millió euróból 45 milliót (18,7 milliárd forintot) a PNRR-ből, azaz az olasz helyreállítási alapból fedeznek, arról azonban nem esett szó, hogy a csaknem 155 millió eurónyi (65 milliárd forintnyi) maradék részt ki fizeti – írja a lap alapján az Index.
A látványtervvel kapcsolatban Garai Péter, az Adria Port magyarországi részének beruházásáért és megvalósításáért felelős ügyvezető igazgató elmondta, hogy amit bemutattak, az csupán megvalósíthatósági tanulmány volt, amely figyelembe vette a térségben már jelen lévő iparágakat és a Magyarországról érkező áruforgalmat.
Nagyon összetett tárgyalások várnak ránk, de terveink szerint néhány éven belül befejezzük a projektet
– vélekedett Kiss-Parciu Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium határ menti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára.
A magyar kormány a tervek szerint 83 milliárd forintos beruházás keretein belül fejlesztené az évekkel ezelőtt vásárolt trieszti kikötőt.
A magyar kikötő a magyarországi vállalatok számára megbízhatóságot és kiszámíthatóságot jelent majd, ami üzleti megtérülést garantál a magyar cégeknek, Trieszt pedig az egyik legközelebb fekvő tengeri kikötő Magyarországhoz képest – magyarázta még 2019-ben Szijjártó Péter.
A MAGYAR KIKÖTŐVEL MAGYARORSZÁG ERŐSÖDIK, HISZEN A GAZDASÁGNAK ÉS A VÁLLALKOZÁSOKNAK ALAPVETŐ ÉRDEKE, HOGY LEGYEN EGY MAGYAR KIJÁRAT A TENGERRE. A MEGTÉRÜLÉS PEDIG MÁR MOST NYILVÁNVALÓ A KIKÖTŐT ÖVEZŐ ÉRDEKLŐDÉS ALAPJÁN. A MAGYAR ÉS NEMZETKÖZI CÉGEK A RAKTÁROZÁSÉRT, LOGISZTIKÁÉRT, SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI SZOLGÁLTATÁSÉRT JELENTŐS ÖSSZEGEKET FOGNAK FIZETNI, AMI EGYÉRTELMŰEN JÓ A MAGYAR NEMZETGAZDASÁGNAK
– közölte akkor a külügyminiszter. Hozzátette azt is, hogy a trieszti kikötőt azok a közepesnél nagyobb hajók tudják használni, amik a magyarországi vállalatok számára fontosak.
(via Index.hu)