De kell hozzá felhatalmazás is.
A pécsi tömegközlekedés mára a járatok kimaradását, a csökkenő szolgáltatási színvonal melletti jegyáremelkedést és a túlterhelt, alulfizetett buszvezetőket jelenti. Ez az állapot sem az utasoknak, sem az ott dolgozóknak nem jó. Változás kell!
– jelentette ki Csizmadia Péter.
Hárompontos javaslatot fogalmazott meg a pécsi Fidesz frakció, amelyekkel a párt szerint meg lehetne menteni a romokban lévő pécsi közösségi közlekedést. Csizmadia Péter, a Fidesz frakcióvezetője azt mondta,
- tisztességes bért kell fizetni a Tüke Busz munkatársainak, legalább annyit, mint a Volán (ahová rendszeresen átmennek inkább dolgozni a pécsi pilóták, mert jobbak a fizetések)
- az elöregedő, dízel buszokat elektromos buszokkal váltanák ki teljes egészében
- városi napelemparkokból fedeznék az elektromos buszokhoz szükséges energiaigény nagy részét
Csizmadia sajtótájékoztatón ismertette a részleteket, ezt élőben mutattuk meg olvasóinknak (a hangminőségért elnézést kérünk, az erős szél miatt néhol nehezen érthető a politikus beszéde):
Csizmadia Péter közölte azt is, amennyiben a jövőre esedékes választáson újra bizalmat kapnak a pécsiektől, 10 éves fejlesztési tervet valósítanak meg, amelynek „egyik zászlóshajója” lesz a pécsi közösségi közlekedés rendbetétele; és 10 év alatt az összes buszt környezetbarát, csendes és kényelmes elektromos buszra cserélik majd.
Már 2018-ban téma volt
A pécsi közösségi közlekedés elektromos buszokra átállítása már 2018-ban téma volt. Akkoriban Kővári János, az Összefogás Pécsért vezetője és a Tüke Busz volt vezetője, Paiger István közös sajtótájékoztatón ismertették a tervet; sőt: aláírásgyűjtést is indítottak a váltás érdekében. Szerintük
lényegesen olcsóbb lehetne a Tüke Busz működtetése eletromos járművekkel, és a viteldíjak is olcsóbbak lehetnének
Kővári akkor jelentette be azt is, hogy Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszterrel is tárgyalt a pécsi e-buszok beszerzése kapcsán, aki megerősítette neki, hogy amennyiben a pécsi városvezetés jóváhagyja, a Modern Városok keretében támogatják a beszerzést.
Kővári javaslatát valamiért nem fogadta kitörő örömmel az akkori, fideszes városvezetés. Még akadt olyan fideszközeli médium is, amely alaposan kioktatta Kővárit, hogy mire van és mire nincs kompetenciája.
Hosszú hónapokkal később végül mégis csak pályázott Pécs elektromos buszokra – de már csak az új, Péterffy Attila vezette városvezetés idején érkezett meg ezekből az első adag.
A Tüke Busz nincs könnyű helyzetben,
Amint arról korábban beszámoltunk, a cég nehézségekkel küszködik, tetemes összeggel tartoznak,
- több százmiliós beszállítói tartozásról írtunk korábban;
- sofőrhiányról panaszkodik a szakszervezet
- folyamatos kritika éri a társaságot a menetrend és a késesek, kimaradások miatt,
- és nem régen felmondott a cég első embere is.
Helyére a polgármester egy régi ismerőse került.
Tüntetni fognak a buszsofőrök ősszel, ha nem sikerül megegyezni
Amint arról a Pécs Aktuál elsőként beszámolt, nemrégen felmondott a Tüke Busz cégvezetője, helyére pedig egy olyan vezetőt ejtőernyőztetett a városvezetés, aki akkoriban dolgozott a pécsi hőerőműben, amikor azt Péterffy Attila vezette. A buszsofőrök eközben egyre elkeseredettebben szeretnék, ha végre legalább annyi pénzt kereshetnének, mint a Volánnál dolgozók, és már egy esetleges őszi tüntetést is kilátásba helyeztek.
A Tüke Buszt most Skutnik Tibor vezetheti, akit korábban a BIOKOM alá tartozó Dél-Kom Kft. ügyvezetőjévé neveztek ki meglehetősen vitatott körülmények között. A cég a vezetése alatt elbukott egy igen komoly lehetőséget is, ami miatt Kaposvár került régióvezetői szerepbe a hulladékszállításban Pécs helyett. Péterffy Attila azonban kijelentette: nem hibáztak semmiben.