Címlap Gazdaság Pécsett érdek...

Pécsett érdeklődött először a világ egyik legnagyobb autógyára, de Péterffyékkel nem tudtak megegyezni – állítja Hoppál Péter

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A BYD először Pécset kereste meg, de Péterffy Attiláék befektetőellenessége elriasztotta az óriási beruházást végül Szegeden megvalósító vállalatot – derült ki Hoppál Péter pécsi fideszes parlamenti képviselő és Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi városházi frakcióvezetője közös évindító sajtótájékoztatóján – írja a vármegyei napilap. Hoppálék szerint Gyurcsány Ferenc pécsi jelöltje, Péterffy Attila politikai küldetést hajt végre, nem pedig a pécsiek programját, de a város leszakadását a júniusi választáson meg lehet állítani.



– A legnagyobb kártételt a világ legnagyobb elektromos autógyárának, a BYD letelepítésének az elmulasztása jelentette, amely először Pécsett tájékozódott, a Nemzeti Befektetési Ügynökség első ízben Pécsre hozta a tulajdonosokat, de

a baloldali városvezetés nem volt képes lehetőséget kínálni arra, hogy ez a világra szóló beruházás Pécsre jöjjön, ami több ezer munkahelyet és milliárdnyi iparűzési adót jelentett volna

– állította Hoppál Péter a szerdai sajtóeseményen. – A beruházást egy másik baloldali városvezetésű régióközpont, Szeged nyerte el, Pécs tehát nem tudott élni a történelmi eséllyel – tette még hozzá.

Hozzáfűzte azt is, hogy

a pécsi városvezetés tavaly januárban egy befektetőellenes határozatot fogadott el, és 16 befektetőt riasztott el Pécsről. Az elmúlt évben az ország többi régiócentrumához viszonyítva Pécs leszakadása tovább nőtt, a baloldal nem tudta a versenyhátrányt ledolgozni.



„Pécs élén Gyurcsány Ferenc embere, Péterffy Attila egyfajta politikai küldetést teljesít, és nem a pécsiek programját hajtja végre”
– emelte ki Hoppál Péter, aki szerint néhány beruházás zajlott ugyan a városban, de ezekre már az előző városvezetés idején megvoltak a források, és a kormány támogatását élvezhette Pécs. A jelenlegi önkormányzatnak nincs új terve, nincs új ötlete – fogalmazott.

Az autógyár elmulasztásán túl a másik nagy kártételnek azt a 16 (vagy 18) milliárdos adósságállományt említette, amelyet néhány év alatt halmozott fel a baloldal azt követően, hogy 2009 előtt már 43 milliárdos adósságállományt hoztak össze, amit később az Orbán-kormány konszolidált.



Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető azzal kezdte, hogy elsősorban köszönet illet mindenkit, aki az elmúlt évben hozzájárult ahhoz, hogy Pécs városa működőképes maradjon, komoly nehézségekkel kellett a mindennapokban megküzdenie a pécsieknek, és ebben megvan a felelőssége a jelenlegi baloldali városvezetésnek.

– Azt kívánom, hogy ez az esztendő változást hozzon, mert erre van szüksége a városnak. Ezt már mindenki látja, erről beszélnek az utcán, ezzel keresnek meg minket, folyamatosan sorolják azokat a területeket, ahol valóban érdemi előrelépést várnak – fogalmazott a frakcióvezető, aki az igényeket azonnal és hosszú távon megvalósítandó célcsoportba sorolta.

Rendezni kell a tömegközlekedés és a rendelőintézet helyzetét

Azonnali döntést igénylő ügyek között példaként említette a városi tömegközlekedés helyzetének rendezését, hiszen köztudott, hogy az elmúlt években hanyatlik a szolgáltatási színvonal, járatkimaradásokkal, kaotikus buszközlekedéssel kellett szembenéznie a pécsieknek. A megoldás érdekében minél hamarabb rendezni kell a sofőrök bérét – mondta. A nagyon sokakat, egy egész városrészt érintő másik probléma az előző ciklusban létrehozott Kertvárosi Rendelőintézet jelenlegi helyzete: a kertvárosiak korábban a közvetlen lakókörnyezetükben tudtak igénybe venni egészségügyi szolgáltatásokat, de az elmúlt években több szakrendelést is leállítottak – ezt is rendezni szükséges.

Zöld átállás, parkolás, elektromos közlekedés

– Ha a következő tíz évre tekintünk, akkor a zöld átállás fogja jelenteni a legnagyobb kihívást. Az Európai Unió ugyanis abba a helyzetbe hozta a tagállamokat, azon belül a városokat is, hogy készüljenek fel: két évtized múlva már nem lehet újonnan forgalomba helyezni nem elektromos meghajtású autókat, ezért a tömegközlekedésnek is ebbe az irányba kell mozdulnia. Meg kell oldanunk a parkolási problémát is, amely kapcsán a különböző városrészekben mást választ kell találni: ahol szűkösebb a hely, ott parkolóház-beruházásokban kell gondolkodni, míg Kertvárosban a felszíni parkolóhelyeket lehet bővíteni a zöldítési programmal párhuzamosan A zöld átállás része az is, hogy amennyire csak lehet, csökkentsük a globális felmelegedéstől és az időjárás viszontagságaitól eredő problémákat, ezért egy új épületenergetikai programot kell indítani – mondta.

Partnerséget is újjá kell építeni

Csizmadia hozzátette: a jelenlegi városvezetés ezeknek a kihívásoknak nem tudott megfelelni, nem láthatóak az ezekkel kapcsolatos programelemek még stratégiai szinten sem. Beszélt arról is, a városnak a partnerségi kapcsolatokat is újjá kell építenie, de nemcsak az állammal, a kormányzattal, hanem a városban működő szervezetekkel szintúgy.

Törleszteni kell a milliárdos adósságot

A felhalmozott 16-18 milliárdos adósságállományra kitérve elmondta, ez közel huszonöt éven át egy egész generációt fog terhelni, és a következő időszakban a hitel visszafizetésének forrásait is meg kell teremteni úgy, hogy a takarékos gazdálkodás mellett a pécsi közszolgáltatások színvonala ne sérüljön, és még fejleszteni is lehessen.

Azt kívánom, hogy a pécsiek az idei választásokon hozzanak bölcs döntést, szavazzanak a változásra és adjanak esélyt annak, hogy Pécs újra büszke nagyváros legyen

– emelte ki Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető.

A teljes sajtótájékoztató itt visszanézhető: